Tuesday, April 5, 2011

Mengapa aku harus sakit hati?

Assalamualaikum...

Pagi-pagi lagi aku dah bad feeling.. Ini semua perasaan hati yang kian hari tidak menentu.. Back to the title, mengapa aku perlu sakit hati melihat kebahagiaan orang lain? Sebenaqnya aku bukan sakit hati tapi aku sendiri pun tak pasti pasal apa aku perlu berperasaan macam tu.. 

Terus terang aku katakan yang aku sangat-sangat mencemburui kebahagiaan yang kawan-kawan aku dapat.. Tambah-tambah kawan-kawan yang rapat dengan aku.. Aku seronok dan bahagia tengok kawan-kawan aku bahagia tapi dalam masa yang sama aku rasa sedikit cemburu dan lama kelamaan perasaan cemburu boleh bertukar menjadi sakit hati.. Mengapa aku tidak boleh jadi macam tu? Mengapa aku hanya mampu melihat tapi tidak mampu memiliki?

Semakin hari semakin ramai aku tengok kawan-kawan rapat aku semakin bahagia dengan pasangan masing-masing.. Aku hanya mampu melihat.. All the sadness and the pain covered behind the smile on my face.. Aku tak mampu menahan perasaan macam ni untuk tempoh yang lama, sedangkan kebahagiaan adalah milik semua hamba ALLAH S.W.T

Setiap kali aku cuba untuk membahagiakan hati sendiri, pasti ada benda yang akan membuat hati aku kembali hancur berkecai.. Siapa cakap lelaki tidak ada perasaan sedih dalam hati? Setiap manusia dikurniakan hati dan perasaan.. 1 anugerah ALLAH S.W.T untuk setiap hamba-hambaNya di muka bumi ini..

Broken heart! Much more better compared to mine!

p/s: Sebenarnya entri ni ditujukan khas untuk seseorang yang aku sangat rindui.. Tapi aku tak mampu untuk memenangi hati dan cinta dia.. Hanya mampu melihat dia dari jauh.. To IHI, if you read this, I want you to know that seriously I really missed all the moments I'm with you before.. Until now, I can't get rid you from my mind.. Urrrggghh..!!

7 comments:

Khuzrin Kamarudin said...

bawa-bawa bersabar.. bahgia kau pasti tiba...

PelangiKehidupan said...

pasti punya hikmah di sebalik kejadian (:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

bahgia kiter yang cari bukan ia datang sendiri beb...pasti ader yang terbaek mennti de depan walau terlambat...

Ifti Larina said...

emm chill okay. ada hikmahnya. Allah dah ciptakan seorang hawa yang sempurna buat youu. sampai masa si hawa akan datang kpd you :))

Eye_nee said...

Hepi dan bahagia mmg milik setiap insan bro..namun setiap perancangan yg kita buat belum tentu menjadi kerana ketentuan milik Allah dan seringkali tidak boleh kita jangka.Sabar yer bro...satu hari pasti hepi dan bahagia juga akan kamu temui...

Mischenta ima said...

hehehe..cinta tuh amat menyakitkn,,huhu..by da way erm tengs lawt blog ite,,strt to folow u..yeyyhh..cntikk motor??=))

hana nabihah said...

as-sobarun minal imann..
harap kau tabah bro :)