Saturday, May 24, 2014

Rahsia.

Jodoh itu rahsia ALLAH.
Kita tidak tahu bila akan tiba.
Kita tidak tahu siapa.
Malah kita tidak tahu apa-apa mengenai bakal peneman sepanjang hidup kita itu.

Kadang-kadang, yang berada di depan mata sepanjang masa belum tentu lagi berada dalam suratan takdir ALLAH untuk diri kita, yang dinamakan jodoh.
Dan kadang-kadang, yang sekilas pandang itulah yang tertulis di Luh Mahfuz sebagai jodoh kita.

Jika keputusan untuk berhijrah ini adalah yang terbaik, aku akan tersenyum gembira. Jika sebaliknya, aku akan lapangkan dada untuk terima seadanya.

Aku bukan jenis yang akan menunjuk-nunjuk atas apa yang aku buat untuk buat kau terpesona dengan diri aku yang tak seberapa ini. Bukan begitu. Cukup kau sekadar mengenali aku dan aku akan biarkan kau kenal diri aku se'semula jadi' mungkin.

Aku takkan tunjuk apa usaha yang aku sedang usahakan tapi aku akan tunjukkan hasil dipenghujung ceritanya. I'm not good in showing people what I'm working on.

I will not leave you forever because I promised you but I'm giving a shot for us to feel the real definiton of miss while I'm not exist around you. I'll exist in our short memories that we created together in a short time.

But it means a lot to me. Even when I drived you just keep silence all the way. When I looked at you, you just replied me with your smile. When I asked you about anything you answered me with 1 single word.

It does means a lot for me.

If you miss me, you know where to find me. Close your heart and feel me inside. See that I'm smilling at you. See that like I'm talking to you.

I always dreaming if we could share and everything together forever. And I've already planned everythings for u in 5-10 years ahead.

I know it's damn ridiculous but this is me. Since the 1st day, I tried so hard even not to look at you. But people's well said. The harder you try to ignore what you feels, the harder those feeling would taste.

Awak. Jika apa yang saya buat ni adalah yang terbaik untuk awak, Alhamdulillah, saya tumpang gembira.

Minta maaf awak.

Walaupun kita bermula dengan huru-hara tapi saya tagih 1 peluang yang dihargai untuk betulkan balik keadaan.

Jodoh itu rahsia Sang Pencipta.
Berdoalah.

No comments: