Monday, February 1, 2010

.: Jauh Tapi Dekat:.

Aku:Erm, Pakndak...Kamil nak minta duit skit laa. Nak beli barang..

Pakndak:Haaa..!! Duit.?? (sambil jegey bijik mata dia)

Aku:Haa nak minta skit dr Pakndak..

Pakndak:Hang nak watpa dengan duit?? Nak guna banyak mana??

Aku:Kamil nak beli camera laa..(jawab sambil teketaq2)

Pakndak:Hang nak beli camera nak watpa?untuk study ka untuk saja suka2 ja?

Aku:Untuk macam2 la,untuk study pun guna gak. Tak puas la juz snap gambaq guna handphone ja.

Pakndak:Haa kalau untuk study takpa Pakndak boleh bg tpkalau untuk benda lain, sorry beb, cari sendiri naa..!!


Aku:Hehe... (sengeh sbb apllication aku da approved)


Pakndak:Nah amik ni. Hang jgn duk guna wat benda lain plak..!! (sambil huloq $$$ kat aku)

Aku:Thanks yea pakndak..!!



Itulah antara scene yg paling ketaq penah aku hadapi. Bukan pa, segan beb nak minta duit kat orang, umoq pun da 21 tp bila da terdesak ni, trpaksa la tahan skit. Pakndak aku mmg baik hati. Dia da banyak tolong aku selama ni.

Dia tu adik kepada abah aku, rupanya saling tak tumpah macam abah aku cuma dia lagi lebaq. Hehe. ;) Aku dengan dia boleh kata rapat jugak la.


Selalu jugak aku p rumah dia kat Sungai Udang, Melaka banyak dia tolong aku (kadang2 tu ada gak aku paw dia..!!) Yala, aku ingat pesan abah aku, jangan time susah ja bawu nak jumpa adik beradik.

Time senang kena ingat jugak. Selama aku belajaq ni, mmg banyak la dia da tolong aku. Dia ni jenis sempoi beb.! Senang buat kira. Sampai kn aku ngan dia penah share duit beli rokok laa..!! Huahaha. :)


Family matters. Even apa skali pun yg jadi, darah daging tetap darah daging. Walau jauh mcm mana skali pun, family tetap dalam hati..!

Chiao..!!

>_<






1 comment:

[z@ck] said...

waaahh..
jadi org kaya la ang naa..
=P