Monday, February 1, 2010

.: Makan. Lepaking, Window Shopping :.

Masa aku p Melaka baru ni, aku berkesempatan join Pakndak n Makndak aku lepak kat town, kat Mahkota Parade. Tempat ni memang sesuai la untuk bawak anak bini, anak menakan, tok tokwan mai jalan2. Ampa nak bawak marka ampa pun tadak hal. Line kelia kat sini. >_<



Danysh: Mama, adik appar aa..!!


Makndak: Adik lapar ey? Cepat ckp kat mama adik nak makan apa?


Danysh: Adik nak akan pijja aa mama..!!


Makndak: Ok sayang, Jap lg kita g makan pijja yea. Kita tunggu abah datang dulu yea.


Danysh: Hehe (renyeh sambil lari2 dalam mall)



Danysh tuh kazen aku, Danysh Haikell nama penuh dia. Nama mcm anak omputih la plak kn. Masa mula2 nak sebut nama dia dulu, tegeliat gak la lidah aku nak mem'pronounce' nama budak ni.

Umoq baru 6tahun tp manja nak mampoih. Yala dia sorang ja anak Makndak n Pakndak aku. Kalau aku pi sana, aku la yg jadi kawan baik dia. Rabat belakang aku da jadi rutin wajib dia da kalau ampa nak taw.

Kalau sekali dua takpa lg, ni sampai berkali2. Huuhh..!! Letih beb tp mengenangkan dia tu kazen aku, kecik lg so aku layan ja la. Gua tadak masalah nak handle budak der..!!




Haaahh tudiiiaa..!!! Ni la kazen aku, si Danysh Haikell tu. Aku dan gak snap masa dia duk hirup sup kat Pijja Hut..! Haha.

Danysh: Oo abang shenap ambar adik ey?

Aku: Ey manada abang shenap gambar adik pun. Abang shenap gambar kek tu haa.. (sambil moncongkn mulut ke arah kek)

Mula-mula kami p makan kat Pizza Hut dulu sebab si danysh tu nak makan Pijja. Then after that, bila tank pun da penuh baru la p jalan2 dalam Mahkota Parade tu. Biasa la budak2 kn, aku sampai tak larat nak ligan si Danysh tu. Adeehh..!!
Dia ayik berlari ja dalam mall tu. Dah la time tu orang ramai gila babeng..!

Pastu si Makndak aku nak beli topi untuk anak kesayangan dia tu. Dia pun pi la usha2 line kat butik Tropicana Life. Then dia trpandang kat 1 item ni, teruih dia panggil aku tanya ok ka dak kalau adik yg pakai..

Aku pun apa lg, menggunakan seluruh kepakaran aku, 'goreng', cakap yg topi tu elok la stylo la sesuai la untuk adik (kadang2 aku ni kaki kipas gak) hik hik..!
pastu Pakndak aku p duk belek2 baju, pastu dia angkat selai then tanya aku, elok dak baju ni? Aku pun sekali lg trpaksa memerah keringat menggoreng, cakap kata elok n sesuai untuk dia. Hehe..

Pakndak aku dengan baik hati dan pemurahnya dia cakap, "Hang pilih la baju mana yg bekenan, Pakndak beli untuk hang". "Haa biaq betoi?" buat2 trkejut padahai dalam hati ni syok tak sangga sebab dpt baju baru..!! Hehe..




Ni la dia, rupa Si Bencos dapat topi baru..!!





Dia buat da..! Dia buat da perangai ciwi dia tu..!! Haiisshh..!! Apa nak jadi ni Kamil..??
Huahaha..!


Bila da suma barang da beli, perut pun da kenyang, kami pun menuju ke destinasi seterusnya iaitu rumah nenek kat Sungai Udang..!! Huahaha..! Balik umah la wei dah malam dah hang duk cangak pa lagi kat town tu?? Malam tu aku tidoq sambil renyeh sampai ke telinga sebab dapat baju baru..!! Huahaha..!!


>_<

No comments: