Tuesday, February 2, 2010

.: Peneraju Kemajuan Negara :.



Panass dowh..!! (tiru ayat filem Adnan Sempit..!!)



Buruh kasaq dari Bangladesh..!!!



Salji buatan Malaysia..!!!


Kalau ampa nak tau, ni la apa yang aku tengah belajaq laa ni. Diploma of Engineering Technology in Metal Fabrication. Medium aku tak sama dengan orang lain. Yala depa masuk kelas pakai smart ja, dgn kemeja, seluaq slack pastu buh plak tie kat lehiaq. Memang sempoi la kn tp aku tak macam tuh. Huhu...

Seminggu sekali selama 5 jam aku akan 'bermastautin' sat dalam workshop. Selama 5 jam tu memang belemoih la jadinya. Mana tak belemoihnya, dengan berpeluh pastu duk wat keja guna besi lagi. Memang kalau ampa tgk sebijik macam buruh kasaq yg duk keja kat tapak projek. Uwuu...

Tapi nak wat macam mana. Da memang aku kena lalui semua ni so redha ja la. Time belajaq memang aku tak smart macam orang lain tp bila da keja nanti, Insyallah bila dapat keja kat offshore, sendiri mau ingat la der..!! Duit main baling2 macam tu jaa..!! Lani marka pun tamau pandang sebab kami ni belemoih tp nanti ampa tau laa..!! Huahaha..!! (sombong gila..!!)

Belajaq bidang teknikal @ skills ni memang penat sebab mana dengan nak perah otak jawab soalan Math, Static, Dynamic, Metallurgy lg pastu nak kena wat keja dalam workshop lg. Kalau sapa2 yg tak penah wat keja berat tu, kompom boleh bebai punya laa..!! Siyes gua tak tipu lu der..!! Huhh..!!

Umi aku selalu pesan, biaq susah la takpa janji esok2 nanti Insyallah kita senang, Jangan laa ni kita duk syok hidup senang tp nanti kalau mak ayah dah tadak macam mana? Apa nak kataa..?? Laa ni takpa la mak ayah duk ada lg, leh duk jamu ampa makan lg.. Tapi nanti..??

So, umoq da besaq panjang da. Da boleh pikiaq seniri da kn...

Chiao...


>_<
p/s: doakan aku grad awai naa. nanti aku belanja makan Cendoi Pulut Joe..!!




























2 comments:

ada van de kamp said...

blnja abc simpang empat bleh?

Unknown said...

buleh aihh..aku ngan kawan2 niy tak bekira..!!