Monday, February 8, 2010

. : Per Cer Beb? :.

Sekarang ni bermacam-macam fesyen dpt kita tengok especially among teenagers la kn. Ada yg dressed up giggers la, ada yg dressed up emo la dan macam-macam lagi la. (nak senarai satu-satu mampoih la, jenuh tekan keyboard la aku...!!) Paling ketara dapat kita tengok fesyen untuk perempuan. Boleh dikatakan fesyen utk kaum depa ni senantiasa berubah-rubah.

Tu suma juz mukkoddimmah aku jaa, bukan main point entry aku kali ni. Sebenaqnya dalam kepala otak aku ni ada masalah ketidakpuasan hati yg sangat melampau berkaitan dgn fesyen untuk perempuan ni.

Baru-baru ni aku berkesempatan ke Melaka, elok aku sampai ja kat Melaka Sentral tu aku dapat tgk macam-macam kedai juai barang ada tang tu. Dan-dan ja aku jadi rambang mata sat. Mana tak rambangnya, segala macam jenih barang ada juai kat situ. Pastu mata aku ni terpandang satu pemandangan yg kurang enak. Hadooiii laa tgh sedap usha rapat ada ja yg nak kacau..!!

Ada 1 kiosk tu juai tudung. Cantek tudung2 yg depa juai macam-macam kala n style ada tp yg tak canteknya, yg buroknya, yg hudohnya, yg peliknya yg jeliknya org yg juai tudung tu pkai skirt beb..!! Adeehh memang sakit gua tgk org tu..!! Lu kalo nak juai tudung pun pakai la bg sopan skit, ni da macam nak p goyang da gua tgk..!! Kalo perangai senonoh tak pa la jugak ni tak, tergedik-gedik, gelak kuat da macam dalam hutan da..!! Per cer beb..?? Even aku lelaki (teruna gitu..!!) tp aku still rasa tak puas hati dengan masalah ni..Kalau hg nak up to date skali pun, bg sesuai dengan tempat la der..!!

Aku tengok dia selamber ja, macam tadak papa perasaan pun pkai macam tu tp juai tudung. Entah apa yg dia pikiaq pun aku tak tau la. Maaf kepada suma marka2 brtudung. Aku tak berniat nak kata kat ampa tp aku geram kat spesies org yg tak tau malu macam tu..!! Memang patut la aku tengok langsung tadak orang yg singgah beli barang kat kedai tu. Maybe depa pun sependapat dengan aku jugak laa.

So kepada sapa-sapa yg nak menjuai tudung tu, make sure pakai bg sopan yea. Takot nanti tak larat nak tanggung 'sumpahan' orang yg sakit mata tengok perangai ampa tu..!!

Chiao..!!

>_<

psstt: awat aku tgk la ni klon yuna byk sgt haa?

1 comment:

enyheartsdiamond said...

perghhh..ini mmg ta tahan!