Tuesday, February 9, 2010

.: Road to PeeDee :.

Sebut ja PD confirm suma orang terbayang pantai kan? Perrgghh best tu, angin sepoi2 bahasa jiwa bangsa..!! Pastu mesti ampa trbayang pemandangan yg sangat la cantek, dengan pokok nyioq suma pastu pasiaq yg putih dan haluih tu..!! Perrgghh... Best tu..!!

Last weekend, aku berkesempatan pi PD ngan family Pakndak aku. Dari last week lg dia duk ajak aku p skali ngan depa. So untuk tidak mengecewakan die hard fans aku (ceee..!!) aku pun memulakan perjalanan aku..



1st day...

Hari Jumaat pukoi 3.30pm aku minta kawan aku hantaq kat KTM Kajang untuk aku pi Seremban. Dari Seremban aku naik bus ke Melaka.(pelik.td habaq nak pi PD tp duk cerita pi Melaka pulak). Aku trpaksa pi umah Pakndak aku dulu. Hari Sabtu baru gerak pi PD. Masa aku duk tunggu bas kat Terminal 1 tu, macam2 hal manusia aku dapat tgk. Set2 indon ngan depa punya style la, influenced dari band ST12 sgt kuat. Suma mamat indon dressed up macam tu kot..!!

Aku naik bus dari Seremban pkoi 6.30 padahal sebelum aku beli tiket kemain lg dia promote aku.

Penjual tiket; Dik mana dik?Melaka?

Aku; Haah Melaka bang. Tiket pukul bapa ada? Bapa hrga?

Penjual tiket; Ada3, pukul 6. Boleh? Tiket RM10. Bus sudah ada kat tol daa.


Aku; Haa boleh la bang. 1..


6.45 pm..!! Baru terhegeh-hegeh bus nak masuk parking..!! Aku da hangin gila vavi ni sebab td cakap pukul 6..!! Aku da rugi patploh lima menet taw..!!
Huuhh...!!

9.47pm..!! Baru aku dapat jejak kaki kat laman rumah Pakndak. bayangkan perjalanan cuma 112km tapi amik masa 6jam.. Kusut kusut..!! Da macam aku balik Jitra da 6jam tu..!! Tanpa melengahkan masa, aku segera melunaskan tuntutan jiwa ragaku yg bergelora tu. Tidoq la..!! Letih siol..!!




2nd day...

7.12am aku da kena gegaq da ngan Pakndak sebab nak siap barang yg nak bawak pi PD. Aku pun pa lagi, dengan cergasnya truih terpacak bangon padahai masa tu mata rabak gila sebab tak cukup rest.. Uwuu..

Bila da siap load suma barang dalam keta, tunggu pa lagi teruih gerak pi PD laa..!! Hari tu aku la yg paling beriya skali, muka ni sepanjang masa ja renyeh sebab da terbayang keseronokkan pantai.. Huahaha..!! Da macam kekanak la pulak kn?


Haa todiiiaaa..!! Duk nampak daa nampak daa..!!

Sepanjang perjalanan mata aku tak lekang tengok view tepi pantai. Pakndak aku ikut jalan Kuala Linggi, kalau tak silap aku laa. View memang cantek la gua cakap lu..!! Kalau nak wat wedding photoshoots memang tersangat la sesuai..!!





Cuaca tersangat la elok hari tu. Nasib baik lagi cerah ja kalau tak, memang unsuccesfull vacation la jadiknya..!!



Perjalanan cuma 45min ja dari Sungai Udang ke PD ikut jalan ni. Sapa2 orang Melaka mesti tau punya jalan ni sebab aku tengok banyak keta turut sama ikut jalan ni. Dalam sedap aku duk usha pemandangan yang cantik nan indah tu, aku boleh terlelap..!! Adeehh..!! Ruginyaa..! Sebab bukannya selalu pun aku dapat lalu jalan tu. Setahun sekali pun belum tentu lagi..!


Tadaaa..!!!

Selepas 6tahun aku kembali semula ke PD so agak jakun la aku hari tu..!!(haa baru hang taw, td duk seronok sgt..!!) Kami sampai kat tempat Pakngah lebih kurang pukul 12.30 macam tu laa pastu terus siap tempat untuk letak barang2. Pakngah ni dia ada tempat untuk berkhemah. So sapa-sapa yg nak wat function kat PD leh la rojer aku. Aku setting baeekk punya untuk ampa..!!



Kelegaan+kepuasan jelas terbayang..!!


Ahaks.. Ayat ngengada jaa..!!


Mr. Ray Ban bak kata z@ck..!!


Big Boss aka Pakndak..!!

Dya duk bakaq pa aku pun tataw. Hari tu aku keja makan ja. Macam-macam makanan ada..!! Aku plak ada pantang larang, pantang tengok..!! Teruih ja beduk.. Tadak kira pa dah aiihh..!! Huahaha..!!


Ni Mam Besaq aka Makndak aku.

Jangan duk usha rapat sgt wei..!! Laki dia duk jegey kat atas tu..!! Huahaha..!!

Hari tuh saja 4round aku mandi laut pastu makan. Mandi laut pastu makan. Mandi laut pastu makan. Tu la keja aku hari tu..!! Huahaha..!! Balas dendam beb..!! Qada' balik hat 6tahun tak mandi laut tu..!! Sampai malam kami stay kat sana. Macam-macam aktiviti kami buat. Memang hav fun sangat2 laa.. Letih yg ditanggung hilang buat sementara waktu dikala aku menikmati saat-saat terindah tu.

Saat bersama keluarga memang tida nilainya. Even aku letih yg teramat sangat tp saat-saat bernilai lagi penting untuk dinikmati bersama-sama.

Last but not least.. Chiao..!!

>_<

psstt: mende last but not least tu? bahahaa..!!







No comments: