Tuesday, March 9, 2010

.: Tingkatkan Prestasi, Kurangkan Kontrovesi :.

Fuhh lega hati aku sebab the new pak guard has been taken the place! Kalau nak harapkan pak guard yang sebelum ni memang hampeh la.

Apartment yang aku duk sewa ni ada sedikit masalah. Pak guard selalu sangat bertukaq-tukaq. Mula-mula Melayu pastu tukaq ngan Pakistan, haram 1 apa pun tak paham apa yang orang cakap. Ada ka patut ambik orang Pakistan jadi pak guard? Depa tu juai kapet tera la!

Lepas Pakistan, tukaq pulak dengan India. Hat tu pun sama gak, tak boleh pakai. Aku duk tengok tiap-tiap malam cam lalok semacam ja.
Paling latest skali yang duk menjaga apartment aku ni abang guard! Yeeaa abang guard! Muda-muda lagi, good looking pulak tu. Haha. Abang-abang guard ni peramah. Kalau ada orang yang nak masuk mesti depa takkan lekang untuk
memberi senyuman even aku boleh tau yang depa hanya senyum terpaksa ja tu. Hehe.

Tapi! Yeaa ada tapi nya! Abang-abang guard tu pun sama ja macam yang sebelum ni, tak boleh pakai punya olang! Sebenaqnya depa tu semuanya kaki prap moto, aka kaki curi moto! Haiisshh. Aku heran betoi la macam mana pihak management boleh ambik depa tu jadi guard.

Aku ada dengaq cerita yang depa tu jugak ada pecah masuk rumah orang kat apartment aku. Perrgghh! Menyirap siol dengaq depa buat macam tu. Nasib baik rumah yang aku duk ni tadak apa-apa. Alhamdulillah. Rupa-rupanya ada sebab depa duk ramah sangat tu!

Haiisshh...

Paling-paling latest guard yang jaga apartment aku ni, aku tengok memang ada rupa pak guard sejati! Pastu management pun dah buat keputusan, semua penduduk Apartment Sri Ria, kalau nak masuk kawasan apartment kena touch kad dulu kad pondok guard even jalan kaki.

Tak sanggup woo, bayaq mahai-mahai tapi security macam haram J lagi! Huhh! Harap-harap guard yang baru ni akan mengekalkan prestasi depa untuk menjadi guard yang disayangi penduduk di sini! Haha!


>_<

psstt: nasib baik aku tak bawak Siput aku mai sini. Kalau tak mesti dah kena angkut juai timbang kilo! Haha

No comments: