Monday, March 15, 2010

.: BCB Training :.

Fuuhh..!

Akhirnya dapat jugak aku update belog niy! Maaf sebab weekend lepas aku agak busy dengan aktiviti baru aku! Bosan-bosan hidup membujang ni kan, kena la buat benda yg dapat bagi kita faedah yg baik. Sabtu baru-baru niy aku berpeluang ikuti BCB Training kat Holiday Villa Hotel, Subang.

Memang superb la wa cakap lu!

BCB stand for Business and Career Builder. Orang yang turut serta training tu boleh kata sebaya dengan aku. Semua muda-muda lagi and exactly student like me too! Actually training niy sebenaqnya sebagai medan untuk aku dan teammates aku yang lain belajaq macam mana nak memperbaiki leadership skills yg terpendam dalam diri kita niy.

Sebagai persiapan untuk kita melangkah ke alam pekerjaan nanti. Bukan semua orang boleh memimpin dan bukan semua orang boleh dipimpin! Pengisian yang aku dapat amat-amatlah terbaik dari ladang. Hehe. HEBAT!

Trainee yang bagi speech tu pulak, super duper superb la! Bro Mairul. Muda lagi baru 20's tapi dia punya confident untuk bagi speech kat depan memang aku kagum! I adored you bro!


MMU and MFI team!

Mairul ni kalau tengok luaran and belum kenal dia sapa, mesti akan beranggapan yang dia ni mat jambu. Tapi sebenaq dia ni adalah pioneer atau pengasas EDU Project yang aku baru ja join! Yess!

Training kali ni aku amat-amat beruntung sebab Big Bro EDU Project, Bro Aiman, turut serta untuk bagi speech dan yang paling best skali, millionare Bro Murali pun ada jugak! Bro Murali ada share dengan audience macam mana untuk dapatkan 1st Mills dalam masa kurang dari setahun! Hehe. Kayo den kayo! Nanti aku pulak yang jadi joetawan! Haha.


Bro Aiman

Training yang start pukul 10.30 am habis around 5pm camtu la. Lepas ja habis training, aku sedaq yang mind aku dah memang sangat-sangat positif sebab masa training, depa tekankan untuk set mind kita positif untuk apa jua keadaan.
So hope fully positif minded yang aku ada sekarang ni akan kekal untuk kebaikkan diri aku sendiri! Amiiinn..!



>_<

No comments: