Friday, April 2, 2010

.: Al-Fatihah Untuk Mior Ahmad Fuad Mior Badri @ Din Beramboi :.

Al-Fatihah untuk Mior Ahmad Fuad Mior Badri @ abg Din Beramboi kerana telah pergi selamanya mengadap Illahi.

Memang aku terkejut sangat bila tengok kat wall kawan aku cakap Din Beramboi meninggal dunia pukul 12.30 am tadi.

Tak sangka kan? Allah lagi sayangkan dia. Sebak aku rasa bila terkenang lawak-lawak yang bersahaja dari arwah. Masih terngiang-ngiang lagi komen-komen arwah dalam Raja Lawak baru-baru niy!

Mula-mula aku ingatkan kawan aku tu main-main ja,aku tanya dia betui biaq wei? Jangan la main-main pastu dia cakap hang tengok kat wall Afdlin Shauki. Pastu aku bukak la tengok, memang betui apa yang kawan aku cakap tu.


Arwah yang dijangkiti virus kencing tikus sehingga menyebabkan pendarahan dalaman dan buah pinggangnya tidak lagi berfungsi. Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir di Hospital Selayang.

Aku masih tak percaya. Masa duk menulis entry niy pun aku masih lagi tak percaya yang abg Din dah meninggal dunia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿١﴾ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٢﴾ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿٣﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿٤﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿٥﴾ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿٦﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ ﴿٧

Mior Ahmad Fuad Mior Badri 
22 Disember 1966 - 2 April 2010

10 comments:

~ ( LayDee_N ) ~ said...

salam tuan umah... btol ker ni? ya allah.....

Fahim 'n Alin said...

alfatihah..same entry kte

kakngah said...

al-fatihah...

Syahrul Iman said...

al-fatihah..semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman dan mendapat rahmat dari Allah S.W.T..

NOOR HAZILA said...

al-fatihah.....

AyanaAsham said...

al-Fatihah..........

Candy Dandy said...

aku pun tak percaya. tpi ni realiti :(

S N @zWaN pAteL said...

SALAM, dpt info gak pkul 12.30 mlm smlm but informer 2 bgtau demam denggi bdarah....erm mn 1 y betul??

Adila Ady said...

denggi berdarah la rasanya...sedih kan...?
='(

Uda said...

al fatihah utk arwah..