Thursday, July 8, 2010

.: Buah Berangan. Pelamin Anganku Musnah :.




Angan-angan! Berangan! Terangan-angan! Buah berangan! Membawa maksud yang sama termasuk buah berangan. Bila sebut berangan @ cita-cita @ impian, semua orang pernah buat benda niy. Termasuklah diri aku sendiri.

Sepanjang cuti sem kali niy, tak banyak yang aku tulis dalam blog tapi aku banyak berangan! Hehe. Macam-macam yang aku angankan. Antaranya, sebelum aku mencapai umoq 25 tahun, aku nak ada sebuah rumah sendiri dan sebijik kereta yang mampu aku nak sara! Saving beb, kena ingat! Living cost makin tinggi.

Aku selalu berangan bila dah bekerjaya nanti, aku dapat job dengan company overseas sebab 1 ja yang duk ada dalam kepala otak aku niy. Duit! Itu yang aku perlukan sekarang niy. Pastu bila dah dapat kerja dengan company yang stabil, aku nak pastikan yang ekonomi aku maintain. Kena ada saving beb. Mana la tau kan, tiba-tiba ja ada emergency. Nak cekau duit mana der?!?

Lepas bila dah cukup semua, apa lagi? Kawen la geng! Dah ada semua, duk tunggu cangak pa lagi? Kawen ja laa. Hehe. Bukan apa, dalam Islam pun menggalakkan kawen bila dah cukup syarat. Takut nanti terjebak dengan benda-benda yang tak elok.

Bila dah kawen, takkan la nak hidup 2 orang laki bini ja? Kena la ada penyeri hidup sikit kan. Kalau boleh tu, aku nak ada 3 orang anak cukup la tapi yang penting aku nak ada kembaq. Tak kisah la kembaq aku tu laki ka perempuan ka, janji kembaq. I loike tween so much much! Hehe.

Bukan aku saja-saja nak berangan. Sekurang-kurangnya aku ada jugak target @ tujuan dalam hidup aku dari takdak apa langsung, macam bola. Sana sini hala tuju. Itu pun sebab ada orang yang duk tendang. Kalau dak, di situ ja la aku. At least bila aku berangan, aku akan berusaha untuk dapat apa yang aku angankan. Semua orang dibenarkan berangan. Tak kena tangkap ndengan polis pun kalau berangan tapi kena ada usaha la. Mana boleh duk berangan saja ja. Memang tinggai habuk la kawan! Hehe.

So, kepada blogger-blogger, marilah kita sama-sama berangan untuk kebaikkan masa depan kita bersama! Chill! ^_^

2 comments:

Adila Ady said...

berangan tnpa usaha tak guna juga siput..hehe..tapi at least berangan kan..

semoga berjaya dengan aap yang dicita2kan.

=)

[z@ck] said...

aku berangan nak ada kereta sendiri.nak kahwin.nak ada anak.nak macam2 la.hehehe