Monday, January 17, 2011

Keranamu hatiku Malaysia.

Nah! Tak hilang lagi dan takkan mungkin hilang walau sedikit pun semangat dalam hati ini untuk negaraku yang tercinta.

Mungkin ada blogger yang sedia maklum, saku adalah penyokong tegar bola sepak tempatan dan dengan ini aku berani mengeluarkan statement, pi mati la BPL!! Sebab sokongan aku, kudrat aku, hati aku hanyalah untuk bola sepak tempatan.

Dia dan saya.
 
Semangat tu sekarang niy aku cuba terapkan kat adik aku. Walaupun dia adik perempuan aku, tapi aku sikit pun tak pernah anggap dia adik perempuan. Aku layan dia macam dia tu adik lelaki aku.

Dan disebabkan itulah, aku belikan dia sehelai jersi Malaysia yang baru. Bukan untuk ditunjuk-tunjuk tapi untuk dia sendiri rasakan betapa nikmatnya kita berhabis-habisan menyokong pasukan kita sendiri. Adik aku tu sebenaqnya dia teringin sangat-sangat nak ikut aku pi stadium tapi umi aku tak bagi sebab risaukan keselamatan dia. So terpaksalah adik aku tu chant sorang-sorang kat rumah. Yang bestnya, semua lagu chant ultras dia hafal. Cuma belum ada rezeki dia lagi untuk ikut aku ke stadium.

 Terserlah muka beliau yang sangat ciwi.

Adik aku tu perangai dia gila-gila macam aku jugak sebab tu senang kalau nak bawak dia pi mana-mana. Pantang di ajak, mesti dia on ja.

Thanks to Zack sebab tolong belikan jersi Malaysia tu untuk adik aku!

Until next post. Chiao

2 comments:

anakibu said...

salam moga2 malaysia tue kekal di hati,

kemana kami pergi malaysian flag always at my shoulder....

http://permataibu407.blogspot.com/2010/12/snow-in-middle-east.html

Amirol Asraf said...

Wow, smart ah jersi malaysia tahun ni.. nak kena grab cepat nih!