Friday, January 21, 2011

Kurang pahala Jumaat aku.

Bismillahirohmanirrohim..

Assalamualaikum.
Huummpphhh... Haaahhhh... Tarik nafas dulu... Sedia...

Ok mula!
#%^$^^$!(*&uoie^%*$#$@%@*(bgjbh^%$!!!! Huhh!! Sambung lagi! kgkvHGJV$#@%@&^hvgfec#^#$$%%FYkjbv!! Nak sambung lagi! Rtoui@#*&^%djnhu867%^&%8768Ggfhgfkghg%&%%3##%#$&!!!!

Puas hati aku! Huhh!! Sungguh tidak aku sangka! Sungguh! Niy semua pasal pagi tadi aku check saman aku kat Rilek-e Services, Rangkaian Interaktif Laman Elektronik Kerajaan. Kat situ kita boleh semak status saman dengan PDRM ataupun JPJ . Kalau nak semak status bankrapsi dari Kementerian Insolvensi Malaysia pun boleh. Kiranya Rilek-e Services memang senang la. Nak bayar saman online pun boleh sangat-sangat. 




Mula-mula tu aku memang dah agak dah tapi jadi terkejut. Saman trafik aku masa 2008 pun ada lagi. Seumur hidup aku, belum pernah aku bayaq saman. Masak la aku kali niy! Makin rabak la duit aku. Cuma aku tak faham jumlah yang perlu aku kena bayaq berapa, sama ada RM380 ataupun RM190. Itu baru jumlah atas no kad pengenalan aku. Kalau tak silap aku, housemate aku pun pernah kena saman naik moto aku. Kalau macam niy la, memang parah la aku. Hadoi! Letih wei letih! 

4 comments:

penglipur said...

sabar siput..alaa siput kan bnyk duet..duet yang keluar tu baru kocek baju..belum kocek seluar lagi..hehe..jgn marah yea siput di hari barokah ni..=)

IeDa said...

uih.. thn 2008 pon ade.... nk kene cek jugak nih..

ejoy said...

baik cik siput direct p kaunter saman traffik ...kat sana boleh tahu lebih detail pasal saman tu...

~wani~ said...

huhu..samo ler..saman 2008..tapi ada diskaun 50% smpi 28 feb ni kalo xsilap..saya pon xbayor lg..