Monday, March 7, 2011

Job hunting.

Assalamualaikum. Hari ini takmau post entry pasai apa-apa isu. Just nak tenangkan minda dan berkongsi dengan semua orang sahaja.
Sekarang ni aku masih lagi tercari-cari kerja yang sesuai. Bukan memilih tapi kalau tak kena dengan aku, susah jugak untuk aku buat kerja tu kan? Tak kisah la kerja apa pun, yang penting bila aku nak keluaq lepak tak payah minta pitih dari Umi dan Abah. Isk. Umoq dah 22 pun mintak duit lagi dari Umi dan Abah. 

Ehsan uncle Google.

Last month Abah ada offer kerja. Kerja dengan kawan dia sebagai pegawai ronda untuk TM. Al-maklum la, kes curi kable kan banyak jadi kat Kedah ni so Abah pun tanya la aku. Aku on ja then aku ajak la kawan aku seorang lagi. 

Mulanya Abah cakap start kerja 1hb Mac hari tu tapi ubah pulak ke 1hb April nanti. Aku ni dah semangat dah ni nak kerja tuptup macam tu pulak. So sekarang ni aku terpaksa cari kerja lain dulu la sebab nak tunggu 1hb April lambat lagi dol! Jiwa dah tertekan ni, nak beli macam-macam tapi duit bowliau.


2 comments:

Fariehan Ibrahim said...

tangguh lwat sebln, hehe!
sila rehatkan diri sepnuhnya oke, ;pp

cik nur said...

hehehe
sabar mana tahu ada rezeki lain menanti ^___^