Saturday, May 21, 2011

Setiap hari adalah Hari Ibu

Assalamualaikum...

Ummi, Ibu, Mama, Emak, Mummy... Semua perkataan tu merujuk kepada 1 benda, 1 maksud iaitu panggilan kepada orang yang melahirkan kita ke dunia ni... Tah kenapa hari ni saya terasa sangat untuk buat 1 entry khas untuk Ummi aii yang tersayang... Memang la Hari Ibu dah lama berlalu tapi saya rasa hari ni sangat istimewa untuk buat 1 entry khas untuk beliau...

Che Embut binti Abdullah adalah nama Ummi saya yang tersayang... Hidup mati saya banyak bergantung kepada beliau... Tanpa beliau, sememangnya saya tidak akan berada di dunia yang sangat indah ni... Dengan leteran beliau lah saya menjadi manusia seperti sekarang ni... Rasanya, kalau tiada leteran yang sangat menyakitkan telinga, tiadalah Encik Siput seperti sekarang yang kenal erti kehidupan... 

Ummi selalu pesan, solat jangan tinggal sebab bila solat tinggal kita semakin jauh dari ALLAH... Walaupun saya akui yang saya selalu tinggalkan solat tapi segala pesan beliau tersemat di hati ini cuma tidak dilaksanakan dengan betul... Memang bila Ummi mengeluarkan kuasa leterannya (dari tidoq boleh terbangun wei) sangat menyakitkan telinga tapi itulah ubat @ pencegah dari berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini... 

Memang betoi, apa yang dikatakan oleh para ibu itu adalah 1 doa... Banyak kali dah terbukti beb... Saya sangat kagum dengan sahabat-sahabat saya yang sudah kehilangan ibu @ ayah @ kedua-duanya sebab depa semua still kuat hadapi dunia yang sangat licik... Tak dapat bayangkan hidup saya tanpa Ummi sebab walaupun umoq dah 15 tahun tapi saya perlukan kuasa leteran beliau untuk memandu saya dalam hidup ini... 

Acik sayang Ummi... Apa yang Acik dah buat sampai melukakan hati Ummi, itu semua diluar jangkaan Acik... 

I love you Ummi..

Saya gemuk.


Raya 2009

p/s- Umoq 15 tahun tapi janggut dgn misai tiap2 minggu cukoq... Kahkahkah...

2 comments:

[z@ck] said...

memang gemuk pun.hahaha

Nurul Laili Binti Rosli said...

Kasih ibu membawa ke syurga. InsyaAllah keberkatan hidup tercapai dengan menjadi anak yang soleh :)